Regulamin zakupów

REGULAMIN

Regulamin sklepu internetowego
Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

 

§ 1

WSTĘP

1.       Sklep dostępny pod adresem internetowym www.wydawnictwo.ump.edu.pl prowadzony jest przez Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego z siedzibą w Poznaniu 61-701 Poznań ul. Fredry 10, posiadający osobowość prawną oraz NIP 777-00-03-104 REGON 000288811.

2.       Sklep obsługiwany jest przez Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.

3.       Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i Przedsiębiorców korzystających ze sklepu
i określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb korzystania z bezpłatnej usługi świadczonej drogą elektroniczną w formie udostępniania funkcjonalności sklepu, w tym prowadzenia Konta, internetowego Formularza Zamówienia.

DEFINICJE

Następujące wyrażenia będą używane w Regulaminie:

1.       Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu;

2.       Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub inna jednostka nieposiadająca osobowości prawnej dokonująca zakupów w sklepie;

3.       Sprzedawca – Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego z siedzibą w Poznaniu 61-701 Poznań przy ul. Fredry 10;

4.       Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu;

5.       Przewoźnik – firma zewnętrzna oferująca usługi kurierskie;

6.       Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.wydawnictwo.ump.edu.pl;

7.       Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;

8.       Regulamin – niniejszy regulamin;

9.       Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą;

10.   Konto – konto Klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane wskazane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie;

11.   Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta;

12.   Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;

13.   Koszyk – element oprogramowania sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów;

14.   Produkt – dostępna w sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, przy czym w opisie przedmiotu Produktu zawarte są jego główne cechy;

15.   Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego;

16.   Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy;

 

§ 2

KONTAKT ZE SKLEPEM

1.       Dane kontaktowe Sprzedawcy:

a)      Adres (w sprawach dotyczących Sklepu): Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, ul. Bukowska 70, 60-812 Poznań

b)      e-mail: wydawnictwo@ump.edu.pl

c)       numer telefonu:61 854 71 51 (czynny w godz. od 9:00 – 14:00 w dni robocze)

d)      numer rachunku bankowego Sprzedawcy – 16102040270000180213844560

§ 3

WYMAGANIA TECHNICZNE

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:

a.       urządzenie końcowe z dostępem do sieci internetu,

b.      aktywna przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript,

c.       aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail) – wymagane jedynie przy składaniu zamówienia,

d.      włączona obsługa plików cookies.

§ 4

INFORMACJE OGÓLNE

1.       Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością infrastruktury technicznej Klienta z infrastrukturą Sklepu.

2.       Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień możliwe jest albo po założeniu konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania konta.

3.       Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i zawierają podatek VAT (cena brutto).

4.       Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

5.       Klient nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym.

§ 5

ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE

1.       Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko, telefon kontaktowy, adres e-mail, adres do wysyłki.

2.       Założenie konta w Sklepie jest darmowe.

3.       Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustawionego przez Kupującego w Formularzu rejestracji.

4.       Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy Sprzedawcy wskazane w § 2.

§ 6

ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA

1.       W celu złożenia zamówienia należy:

a)      Zalogować się do Sklepu lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;

b)      Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk ”Do koszyka”;

c)       Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;

d)      Kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie. Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i dostawy, opłacić Zamówienie,

e)      Przed złożeniem Zamówienia Klientowi wskazywane jest podsumowanie Zamówienia w celu jego weryfikacji tj. główne cechy świadczenia i łączna cena Zamówienia wraz z kosztami dostawy.

f)       Złożenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia woli zawarcia Umowy Sprzedaży. Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje w momencie przesłania na podany w zamówieniu adres e-mail potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.

§ 7

DOSTAWA I PŁATNOŚCI

1.       Sklep realizuje Zamówienia na terytorium Polski.

2.       Zamówienia realizowane na rzecz Kupującego poza terytorium Polski są możliwe wyłącznie po dokonaniu ustaleń pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą – przed złożeniem Zamówienia – za pośrednictwem adresu e-mail ze Sprzedawcą w celu dokonania wyboru metody dostawy lub odbioru Zamówienia, jak również wyceny sposobu dostawy lub odbioru Zamówienia, z zastrzeżeniem przepisów regulujących przepływ towarów w ramach Unii Europejskiej i odrębnie przepływu towarów poza państwami Unii Europejskiej.

3.       Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru Zamówienia:

a)      Przesyłka kurierska,

b)      Przesyłka do paczkomatu,

c)       Odbiór osobisty pod adresem: ul. Bukowska 70, 60-812 Poznań w godz. 9 do 14 w dni robocze.

4.       Koszty i warunki dostawy określają cenniki i regulaminy przedstawione na stronie internetowej danego  Przewoźnika.

5.       Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

a)      Płatność gotówką przy odbiorze osobistym,

b)      Płatność kartą przy odbiorze osobistym,

c)       Płatność elektroniczna,

d)      Płatność kartą płatniczą.

§ 8

REALIZACJA ZAMÓWIENIA

1.       Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Zamawiającego za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie.

2.       Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia (w tym jego zawartości)  i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Sprzedawca zobowiązuje się do przekazania Zamówienia do wysyłki w terminie nie późniejszym niż 2 (dwa) dni robocze od dnia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę, chyba że Zamówienie nie może zostać zrealizowane z powodu braku lub niedoboru Produktu stanowiącego przedmiot Zamówienia w asortymencie Sklepu.

3.       W przypadku wyboru przez Klienta:

a)      Płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży;

b)      Płatności gotówką lub kartą przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze Zamówienia w terminie 5 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości Zamówienia do odbioru;

4.       W przypadku braku dokonania płatności w ww. terminach Zamówienie uznaje się za anulowane.

5.       Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.

6.       Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:

a)      W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy;

b)      W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

7.       O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.

8.       Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:

a)      W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy,

b)      W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia otrzymania informacji o gotowości Zamówienia do odbioru.

9.       Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski lub – z zastrzeżeniem § 7 ust. 2 Regulaminu – poza terytorium Polski.

10.   Dostawa Produktu do Kupującego jest odpłatna. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia.

11.   Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

 

§ 9

PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY

1.       Kupujący może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

2.       Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Zamówienia, a w przypadku odbioru osobistego – od daty odbioru.

3.       Kupujący może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Kupującego oświadczenia przed upływem tego terminu.

4.       Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.

5.       W przypadku przesłania oświadczenia Kupującego drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu, na podany przez niego adres e-mail, potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

6.       Skutki odstąpienia od umowy:

a)      W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą;

b)      W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy, wartość zakupionej rzeczy,

c)       Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji;

d)      Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem;

e)      Kupujący zobowiązany jest zwrócić Produkt na adres Sprzedawcy podany w § 2 ust. 1 Regulaminu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Kupujący odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni;

f)       Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu;

7.       Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umowy:

a)      w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

b)      w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

c)       o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,

d)      o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po uprzednim poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.

§ 10

REKLAMACJE

1.       Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.

2.       Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.

3.       Korzystając z rękojmi, Klient będący Kupującym, może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

a)      złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,

b)      przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży,

c)       żądać wymiany Produktu na wolny od wad,

d)      żądać usunięcia wady.

4.       Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na wskazane w Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.

5.       Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą Produktu.

6.       Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 2 Regulaminu.

§ 11

DANE OSOBOWE W SKLEPIE

  1. W celu realizacji obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: RODO), Sprzedawca informuje, że:
    1. administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, ul. Bukowska 70, 60-812 Poznań,
    2. dane kontaktowe Sprzedawcy wskazano w § 2 Regulaminu,
    3. we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pomocą adresu e-mail: iod@ump.edu.pl,
    4. dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji i obsługi Zamówienia w Sklepie.
    5. dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji zamówienia oraz na podstawie obowiązujący przepisów prawa.
  2. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
    1. umowa Sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Klienta zmierzające do jej zawarcia, jak również umowa o świadczenie usługi lub działania na żądanie Klienta zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    2. ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
    1. w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy za pośrednictwem przesyłki pocztowej lub kurierskiej albo za pośrednictwem paczkomatu Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora,
    2. w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie z płatności elektronicznych lub za pośrednictwem karty płatniczej Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie w wymaganym zakresie.
  4. Klient ma prawo żądania od Administratora dostępu do jego danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia takich danych.
  5. Klient ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie jego danych osobowych, jeśli przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  6. Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie, ul. Stawki 2 , 00-193 Warszawa, gdy uzasadnione jest, że dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora niezgodnie z RODO.
  7. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, przy czym zaniechania podania wskazanych w Regulaminie danych osobowych przez Klienta niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy zgodnie z treścią Regulaminu.

§ 13

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.       Umowy Sprzedaży zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.

2.       Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień Regulaminu.

3.       W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

4.       Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub nie ogranicza Kupującego wynikających z przepisów prawa.

5.       W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta,  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: RODO) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Koszyk